Stoisko degustacyjne – jak powinno wyglądać?

Degustacja produktów spożywczych to najlepsza metoda sprawdzenia ich jakości, smaku, zapachu, konsystencji. Dlatego też przedsiębiorstwa działające w tej branży chętnie sięgają po stanowiska degustacyjne, które można stosować w galeriach handlowych, czy na targach wystawienniczych branżowych.

Estetyczne stanowisko do degustacji to podstawa

stoisko degustacyjneJednak sam dobry produkt to jeszcze nie wszystko, bo skosztują go tylko ci, którzy podejdą do lady promocyjnej. Dlatego też trzeba zadbać o to, by stoisko do degustacji wyglądało estetycznie i zachęcająco dla klientów. Jak to zrobić? Od czego zacząć? Na pewno dobry projekt to podstawa. Mimo iż takie stoisko ma jeden styl budowy (blat i zabudowany z trzech stron spód wraz z widoczną górna tablicą) to można go nieco modyfikować pod względem wielkości, koloru, czy kształtu (spód prosty, łukowy, blat w tym samym kolorze lub innym, z ostrymi rogami lub zaokrąglony). Wielkość powinna być dobrana do ilości i wielkości produktów. Do zaprezentowania jednego gatunku sera nie trzeba dużo miejsca, ale jeśli chcemy pokazać duże ciasteczka w pięciu smakach to potrzeba nam więcej przestrzeni. Kształt i kolor stoiska są zależne od preferencji, najczęściej są one proste i białe, żeby dobrze na nich było widać wszystkie grafiki i napisy.

stoisko degustacyjneMożna wybrać też opcje kolorowe, ale barwa musi być taka, żeby produkty były dobrze widoczne. Jeśli sprzedajemy ser z dziurami to nie może się on zlewać z żółtym stoiskiem, ale też nie powinien leżeć na zielonym blacie, bo to kolor nieświeżego jedzenia i będzie działał odpychająco. Na stoisku powinny znaleźć się informacje odnośnie tego co jest oferowane, w tym nazwa i rodzaj produktu (na przykład ,,orzechowe ciasteczka marki X”, ,,nowy smak czekolady z dodatkami Y”, czy ,,Poznaj smaki letnich napojów gazowanych Z”). Lada degustacyjna powinna prezentować się czysto i schludnie, nie powinno też być zastawione. Na blacie powinny leżeć jedynie produkty do degustacji, a ewentualne ulotki stawia się na pojedynczym biurkowym stojaku, takim jakie widać w bankach czy hotelach. Również produkty spożywcze powinny być dobrze zaprezentowane. Nie mogą być pokruszone, rozgniecione, czy nieświeże. Powinny wyglądać smakowicie i zachęcać do spróbowania ich.

Bez wątpienia znaczenie ma również obsługa stoiska. Jeśli będzie niemiła dla klientów, będzie niechętnie odpowiadała na pytania i widać będzie, że nie chcą tutaj być to na pewno nie zrobi dobrego wrażenia na klientach, którzy będą omijali taką ladę do degustacji szerokim łukiem. Obsługa powinna być uśmiechnięta i pomagać kupującym w wyborze reklamowanych produktów.