You are currently viewing Opakowania w branży kosmetycznej

Co sekundę na całym świecie sprzedają się tysiące kosmetyków. Szampony, kremy, balsamy, czy odżywki można znaleźć w łazience każdej kobiety i sporej grupy mężczyzn. Nic więc dziwnego, że powstają różne nowe firmy kosmetyczne, które chcą zawojować rynek, jak konkurencja. Oczywiście, ważna jest promocja, dobre receptury kosmetyczne, piękne zapachy, czy atrakcyjna cena.

Dobrze wykonane opakowania

opakowania z nadrukiemNie można jednak zapominać o sferze wizualnej. W końcu pierwsze do klient widzi to opakowanie. Dopiero jeśli ono mu się spodoba to może on sięgnąć po kosmetyk, przeczytać do pisze producent na jego temat, czy go powąchać. Jak zatem stworzyć dobre opakowanie kosmetyku? Jakie materiały wykorzystuje się do ich produkcji? Czym się różnią opakowania pojedyncze od zbiorczych? Zacznijmy od opakowań samych kosmetyków. Mogą być robione z różnych tworzyw, takich jak metal, szkło, plastik, czy nawet tektura. Aluminiowa tubka pasy do zębów, czy też odżywki do włosów jest bardzo wytrzymała, łatwo wyciska się z niej odpowiednią ilość kosmetyku, a potem można ją poddać recyklingowi. Szkło jest najdroższym materiałem wykorzystywanym do produkcji opakowań. Zwykle wykonuje się z niego opakowania perfum, serum do twarzy, lub luksusowych kremów. Szkło jest ciężkie, można je recyklingować. Zwykle się go nie barwi. Plastik jest najpopularniejszy, najtańszy, najbardziej uniwersalny. Większość jego rodzajów można ponownie przetworzyć.

opakowania z nadrukiemNowością są natomiast opakowania papierowe i tekturowe. Do tej pory wykorzystywało się te materiały tylko do pudełeczek na gotowy kosmetyk, a nie na sam płyn czy żel. Jednak odpowiednio przygotowana tektura nada się na opakowania żeli do twarzy, czy szamponów. Technologia przypomina tę wykorzystywaną do produkcji kartonów po mleku. Część kosmetyków ma jednak dodatkowe opakowania. Słoiczek z kremem wkłada się do kartonika, podobnie jak tubkę pasty do zębów. Jest to dodatkowe zabezpieczenie przed uszkodzeniem i przed otwieraniem kosmetyku przez klientów drogerii. Prostokątne opakowania z nadrukiem producenta są tu najczęściej wykorzystywane. Na pudełku umieszcza się nazwę kosmetyku, jego skład, krótki opis działania. Dzięki temu klient dowie się wszystkiego co potrzeba do dokonania zakupu.

Warto wspomnieć też o tym, że opakowania zbiorcze na kosmetyki też robi się z kartonu. Służą one do transportu produktów od producenta czy hurtowni do punktu docelowego, czyli do sklep detalicznego. Zwykle opakowania mają formę prostokąta, przypominają skrzynki na owoce. Mogą to też być po porstu zamykane kartony.

Więcej na stronie http://www.drukarniaceris.pl/