Czy na prowadzeniu drukarni można zarobić?

Ostatnimi czasy w Polsce dużą popularnością zaczęły się cieszyć takie rodzaje działalności gospodarczych jakimi są drukarnie cyfrowe i internetowe. W dużej mierze wynika to z faktu, że przynajmniej w przypadku małej drukarni świadczącej tylko usługę druku cyfrowego nie potrzeba ani wielkiej przestrzeni, ani wiele sprzętu, a zapotrzebowanie na materiały drukowane tą technika jest całkiem duże. Jednak osoby poszukujące pomysłu na własna firmę zawsze stawiają sobie jedno zasadnicze pytanie, czy na tym da się zarobić?

Drukarnia przyniesie dochód?

drukarniaCzy w takim wypadku drukarnia cyfrowa może być dobrym źródłem dochodu? Na to pytanie postaramy się udzielić odpowiedzi w niniejszym tekście. Wysokość obrotów drukarni w dużym stopniu uzależniona jest od jej lokalizacji, a także i od tego w jaki sposób i z jakim skutkiem nasze usługi zostały rozreklamowane. W związku z czym należy mieć na uwadze fakt, że początkowo obroty będą niskie. Potrzeba czasu na znalezienie nowych klientów i zdobycie stałych, którzy to w przypadku drukarni są bardzo ważni. Dla niewielkiej drukarni mającej druk cyfrowy dobrym źródłem dochodu może być druk prac licencjackich, magisterskich, oprawianie tych prac, jak i świadczenie usług ksera i druku materiałów z przenośnych pamięci. Wydawać by się mogło, że tego typu usługi nie pozwolą na osiągnięcie zysków, jednak zysk z nich szacować można na kilka tysięcy złotych przychodu miesięcznie, co wcale nie jest tak mało. Naturalnie jest to sam zysk od którego należy jeszcze odliczyć koszty prowadzenia drukarni, niemniej jest to zawsze jakaś gwarancja, że działalność nie będzie przynosić strat. Jednak chcąc się zabezpieczyć w ten sposób, należy wiele czasu poświęcić na poszukiwanie dobrego punktu znajdującego się w pobliżu uczelni wyższej, skupiska szkół, co za tym idzie jest to raczej propozycja dla osób chcących założyć drukarnie w większym mieście, jak, Gdańsk, Szczecin, Wrocław, gdzie o takie lokalizacje łatwiej. Chcąc jednak zarobić na prowadzeniu drukarni warto pomyśleć także o klientach potrzebujących innych usług takich jak druk ulotek, wizytówek. Pozyskanie tego typu klientów wiąże się już z koniecznością reklamy. Warto do tego celu wykorzystać internet, gdyż coraz częściej potencjalni klienci właśnie tam szukają drukarni. Co więcej dobrym rozwiązaniem, które zwiększy liczbę otrzymywanych zamówień, jest stworzenie strony internetowej drukarni umożliwiającej bezpośrednie składanie zamówień za jej pośrednictwem. Wygoda i oszczędność czasu jest czymś co klienci bardzo sobie cenią.

Świadczenie usług typu druk ulotek, wizytówek, broszur to zysk rzędy kilki tysięcy miesięcznie, jednak znowu minus koszty. Nie mniej rozrastająca się drukarnia, z dużym wachlarzem usług i dobra reklamą może przynosić zyski rzędu kilkunastu tysięcy miesięcznie. Należy jednak pamiętać o tym, że przychody tego rzędu nie będą da nas osiągalne od razu po uruchomieniu działalności, na to potrzeba czasu.

Więcej w temacie można znaleźć na: http://www.printon.pl

Close Menu